Såhär fotar jag mina vattenbilder.

I det här inlägget tänkte jag visa hur jag fotar mina vattenbilder, alltså såna här. 

Det du behöver är:
Det är inte alltid du behöver två skålar. Jag använde två för att ställa den blå på den vita så det hamnade lite högre upp. Jag använder mig även av ett stativ och en reflexskärm.
Sätt kameran på "M". Använd även blixt, annars går det verkligen inte. Det måste vara ett mörkt rum, ingen lampa kan vara på.
 

Sen sätter du på kranen på lite droppande vatten, eller rinnande, ni väljer ju själva. Sen är det bara ni fotar. Det kan behövas lite tålamod, så ge inte upp direkt!:)
Dock hade jag varken någon bakrund eller reflexskärm på bilden här ovanför^. Blev rätt stressad då jag såg vad klockan hann bli, haha. 
 
Nu ska jag gå & äta någonting sen lägga mig. Det regnar ute nu också så det blir extra mysigt att sova, älskar att somna till regn.♥
1 isabelle:

skriven

Nu följer jag dig också, blev nummer 142 :)

2 josse:

skriven

- min med ! Planer för kommande vecka? :D

3 Alice - foto & vardag ♥ :

skriven

sv: hahaha, jodu cod är jag väldigt beroende av! Skit kul! kram

4 KarinSandra:

skriven

Vilken mysig blogg du har och vackra bilder ♥

Allt bra med dig?
Kram

5 s o f i a:

skriven

Min kompis tog kort på det där till en fotolektion, hon fick jätte fina bilder! :)

6 Elin ;):

skriven

Fina bilder! jag har också tagit men det var länge sen så man ska kanske försöka igen :)
kram <3

7 M:

skriven

Coola foton :)

8 Elin:

skriven

Sv: Härligt, bara bra tack :) Haft en bra helg? :) Kram

9 Lalitta & Victoria:

skriven

Fina bilder!

Det skulle vara SUPERSNÄLLT om du skulle vilja ställa en liten fråga på vår blogg i vår frågestund:
http://hundtassarna.blogg.se/2013/april/fragestund.html#comment

Tack i förhand!

10 aamelasmoa.blogg.se:

skriven

fin blogg :)

11 Malin:

skriven

Kul tips!

12 Olivia Magnusson:

skriven

sv: ja men absolut, min kamera är en toppenkamera! Dindå?:D

Jag har 3 nationella denna veckan.. 2 matteläxor, 2 inlämningar och sedan glosor.. så ja,det är en hel del :)
kramis♥

13 Emelie:

skriven

Roligt tips, de måste jag prova nån dag :)
Sv; Ja de tycker jag också, om man inte ens kan ta sig tid att skriva personliga och olika kommentarer för att få läsare tycker jag inte man ska ha förhoppningar om en stor blogg eller vad man ska säga...
okej vad roligt, fotat nåt speciellt? Ikväll ska jag plugga och ta det lugnt själv? :)
Kram

14 Jenny :):

skriven

Snyggt!

sv* Japp jag går i nian! :)

15 Alexsandra:

skriven

Vad coolt när det blev en annan färg! :D

16 Moa:

skriven

har du en Nikon D5100? :)<3

Kommentera här: