Lite om min katt Simba

Simba är en liten orange filur som springer runt här i huset. Hon hittades övergiven av min morfar tror jag att det var. Vet dock inte hur gammal hon var då ca 2-3 veckor kanske? Vi var iallafall nere i Sandviken då så Lena frågade ifall vi ville ha henne. Självklart ville vi det, iallafall jag. Mamma tvekade lite men sen bestämde vi oss för att ta med henne hem till Skellefteå. När vi tog med henne var hon 4 veckor och väldigt liten förstås. 
I slutet av sommaren blev hon biten av Blondy i kinden. Tro inte att hon gjorde det med mening för det var absolut inte tänkt att det skulle ta. Det hände genom att Simba gick till Blondy och luktade i hennes matskål samtidigt som hon åt och då skulle Blondy visa att det var hennes mat genom att bara skälla åt henne men det blev lite fel så hon blev ju biten. Så morfar, Lena och mamma fick åka in till veterinären där dom tvättade rent och rakade bort päls samt morrhår, hon var inte särskilt fin då alltså. Hon hade tur att det inte träffade halsen iallafall. Men hon nös blod rätt länge och det kom blod från ögonen.
Och sådär såg det ut då, men det var mer i början än det där.
 

Nu är hon iallafall helt återställd och är riktigt busig. Man får inte göra någonting själv, inte gå på toa ifred, hon ska alltid hoppa runt och smaka på frukosten, hoppar ner i badkaret osv. Fast hon är riktigt mysig på kvällarna då man ska sova;).
Ni ser ju där på vänster sida att hon har stubbiga morrhår, haha. Sen är det lite runt ögonen och sådär, men nu ser hon ut som en vanlig katt igen. Dock har inte morrhåren växt ut helt ännu men det gör dom så småningom.
Ignorera mitt ansikte-.-
love♥
1 Emma :):

skriven

aww vad söt!:D

2 madde!:

skriven

åh så söta!^^

sv; inga problem,tack!:)

3 A N N A - FOTO & MODE:

skriven

Kul! Jag blev följare 123! :)

4 madde!:

skriven

sv; inga problem! har du några planer inför veckan?:)

5 Emma :):

skriven

sv: tack:D

6 Johannaaa:

skriven

Jag dör så söt hon är!!<3 Måste träffa hon och dig snart!

Svar: haha söt, jodå:)<3
Josefine Arvehall

7 madde!:

skriven

sv; okej! har varit med komipsar nu efter skolan,och sen får vi se om det blir träning:)

8 moufieeh:

skriven

OMGG VAD SÖT :')

sv; okej, jag tar det lugnt bara :)<3 händer ikväll?
kram

9 Simona ågren- 13 år:

skriven

Va söööööt :)

10 Simona ågren- 13 år:

skriven

sv: så lite så ;)

11 Hanna:

skriven

Va sööööööööt! :)

Kommentera här: