gimptips

Lär dig denna redigering: 
 
1. Börja med att öppna bilden du vill redigera.
2. Klicka på färger - kurvor och ändra så att det är såhär:
3. Klicka på färger - ljusstyrka/kontrast och dra till 6.
4. Gör ett nytt lager och ändra från transparens till vit. 
5. Sen så tar ni och väljer fyllnadsverktyget, (den som täcker hela bilden med färg) skriv in den här koden: Det kanske syns lite dåligt men koden är iallafall ff6d48
6. Sen så drar ni ner opacitet tills ni blir nöjd. Jag drog ner till 5.7.
Sen är det klart!
 
Ni behöver självklart inte ha just den där färgen men jag tog den för att solnedgången skulle komma fram lite mer. Jag vet också att jag visat en liknande sån här redigering.
 
Är det något ni inte förstod så är det bara att skicka iväg en kommentar:) Nu ska jag och mamma se en film, till det blir det ananaspaj.
 
1 Michelle - foto:

skriven

Skitbra tips!

SV: Fast du med! ;)<3

2 ❤ w i l m a ❤:

skriven

sv: allt är toppen med mig, själv då? :)
kram ❤

3 Cajsa Fotograferar:

skriven

Den första är ju bara så fin :D

Kommentera här: